Braai

Ya da mangal.
Evet sayin seyirciler, afrika insanini afrikali yapan seylerden biri de hic suphesiz ki afrika mangali, yani braai. Uzun zamandir methini duyup gormeye firsat bulamadigimiz afrikan mangali nihayet ajans bunyesinde yapilan bir kaynasma partisi sayesinde bize de nasip oldu.
Eskisehirdeki ogrencilik gunlerimizde, yagmur camur, kar tipi demeden kis ortasinda yaptigimiz mangallarla un kazanmis yerel bir kahraman olarak tabii ki de bu konudaki deneyimimi afrikali mangal dostlariyla paylasmak istedim ve hemen mangalcibasi, yani braaihead’in yaninda saf tuttum. Her turlu geyigim ve enteresan sorularimla turk mangal kulturunun sirri diyebilecegimiz ”sohbet”i de afrikali dostlarimiza tanitmis oldum boylece.
Gelelim aradaki farklara.
Aslinda arada cok da fark yok sayin seyirciler. Dunyanin her yerinde etin dili ayni. Belki tipi farkli... Tavuk dedin mi bizim kanadin aynisi orda da var, ama sosu yok. E sossuz da biseye benzemez bu meret ama naapalim, yedik.
Sonra hadi sosis dediler(guney afrika sosisi boerewors), e o da bizim alisik oldugumuz bi tat degil. Tadi agzindan gitmiyor 2 gun, oyle nalet bisey yani…
Ama nihayetinde pirzola ayni pirzola.
evet sayin seyirciler kendini asya olsun afrika olsun hicbi yerde kaybetmeyen, kisiliginden asla odun vermeyen pirzolayi buradan bir kez daha alkisliyoruz sozlerimize son verirken...

7 comments:

Anonymous said...

abi bunlarin arasinda yamyam olmasin! et ete benzer, insan da insana.. bak telaslandim ben simdi.

bu arada o tavuklarin yanina konmus sucukumsu seyler de ne oyle? onlari dilimleseydiniz ya.. daha iyi biser.

bir de atletsiz mangal olmaz abi. koysaydin farkini ortaya. sen ne bicim turksun..

p.kto said...

sarap kadehinde tekila.. afrikalilar gercekten enteresan insannar... ya da reklamcilar mi demeliydim? a!ha!

Anonymous said...

fotograftan karakter, hatta memleket tahlili yapma cabanizi takdirle karsilamama ragmen "biraz zorlamiyo muyuz?" diye de sormadan edemiyorum...

Anonymous said...

o degil de sucuklardan kıllandım ne diyyim :)

Anonymous said...

bu haberde hiç kalamardan bahsedilmemesi garibime gitti..

Anonymous said...

et isleriyle balik islerine birbirine karistirmayalim.

Anonymous said...

afrika işidir sandım bilemedim.. niye et balık olmuyo mu birlikte?